آخرین مقالاتاخرین اخبار

راهکارهای ثبت شرکت کارآمد چیست ؟

راهکارهای ثبت شرکت کارآمد

شرکت کارآمد چیست؟

راهکارهای ثبت شرکت کارآمد چیست ؟ شرکتی که پس از طی کردن مراحل ثبت ، به اهدافی که از ابتدا توسط موسسین مشخص شده است، دست پیدا کند، به عنوان شرکت کارامد شناخته می‎شود. اگر چه سیر رسیدن به این اهداف برای شرکت‎ها‎ی مختلف متفاوت است، اما مرحله ثبت شرکت برای همه شرکتها یکسان می‎باشد. از میان شرکت‎ها‎یی که سالانه به ثبت می‎رسد، حدود 90 درصد از آنها در 2 نوع شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص هستند. زیرا نسبت به سایر شرکت‎ها‎ کاربردترین نوع محسوب می‎شوند و قابلیت ذکر موضوعات مختلف در اساسنامه را دارند. به همین دلیل می‎توان از دو شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود، به عنوان شرکت‏های کارآمد یاد کرد.

 

راهکارهای ثبت شرکت کارآمد

 

اخذ مجوز قبل از ثبت شرکت کارآمد

از آنجا که برخی از شرکت‎ها‎ برای ثبت نیازمند اخذ مجوز هستند، شرکت‎ها‎ی کارآمد قبل از ثبت باید براساس موضوع، مجوز خود را از ارگان‎ها‎ی مربوطه دریافت و با موافقت اصولی، فعالیت خود را آغاز کنند. برای نمونه می‎توان به شرکت‎ها‎یی اشاره کرد که در زمینه فروش تجهیزات کشاورزی فعالیت دارند، این شرکت‎ها‎ باید قبل از ثبت، از سازمان جهاد کشاورزی مجوز فعالیت خود را دریافت و سپس برای ثبت اقدام کنند. از سوی دیگر برخی شرکت‎ها‎ علاوه بر نوع فعالیتی که دارند، یک نام خاص را برای خود انتخاب می‎کنند که این نام نیازمند دریافت مجوز می‎باشد. به عنوان مثال گذاشتن واژه‎ها‎یی چون مرکز، سرمایه گذاری و … در کنار نام شرکت، نیازمند اخذ مجوز است.

 

شرکت‎ها‎ی کارآمدی که به مجوز نیاز ندارند

برخی شرکت‎ها‎ی کارآمد برای ثبت نیازمند مجوز نیستند. به عنوان نمونه شرکت‎ها‎یی که با موضوعاتی چون پیمانکاری، بازرگانی، خدماتی (به استثنای تامین نیروی انسانی و حمل و نقل) و … فعالیت دارند، نیازمند اخذ مجوز نخواهند بود. اما اگر همین شرکت‎ها‎ بخواهند موضوع فعالیت را حتی در یک کلمه، تغییر دهند، باید مجوز فعالیت خود را دریافت نمایند. به همین دلیل، طراحی موضوع شرکتها مهمترین مسئله در ثبت یک شرکت کارامد محسوب می‎شود.

 

موضوع و فعالیت شرکت‎ها‎ی کارامد

در رابطه با نحوه فعالیت‎ها‎ و اهدافی که موسسین شرکت کارآمد قبل از اقدام به ثبت، برای خود تبین تعریف کرده اند می‎توان گفت که این فعالیت‎ها‎ باید بشکلی در اساسنامه قید شوند که از نظر ثبتی بدون نقص باشد. مگر اینکه نتوان بسادگی موضوع فعالیت شرکت را به زبان عامیانه ذکر کرد.

 

راهکارهای ثبت شرکت کارآمد

 

برای مثال یک شرکت کارآمد که در زمینه مشاوره اقتصادی و بازرگانی فعالیت دارد، می‎تواند موضوع فعالیت خود را به اشکال زیر مشخص نماید :

عقد قرارداد با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی؛ انجام امور حسابداری و خدمات مالی حسابداری شامل تهیه صورتهای مالی و مالیاتی؛ مشارکت و سرمایه گذاری؛ مشاوره اقتصادی و مدیریتی در حیطه امکان سنجی و ارزیابی پروژه‎ها‎ و طرح‎ها‎؛ ارائه طرح‎ها‎ی توجیهی فنی، اقتصادی و مالی؛ اخذ وام و تسهیلات از بانکها و موسسات دولتی و خصوصی؛ مشاوره در تامین صنایع مالی طرح‎ها‎ و پروژه‎ها‎؛ عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی در زمینه تامین؛ عرضه و فروش کالاهای مجاز بازرگانی؛ انجام مطالعات و بررسی‎ها‎ی اقتصادی، فنی، مالی، مدیریتی؛ نظارت فنی طرح‎ها‎؛ تنظیم صورتهای مالی و اظهارنامه مالیاتی؛ شرکت در مناقصات و مزایدات دولت و خصوصی؛ خرید و فروش و صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی؛ تامین و تجهیز مواد، مصالح و تجهیزات مورد نیاز امور پیمانکاری ساختمان؛ مکانیک و برق و …

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
آخرین مقالات, اخرین اخبار

مطالب مرتبط

ثبت برند بین المللی (مادرید)
لغو تحریمها و تبعات آن در ثبت شرکتها