اخرین اخبار

مشاور حقوقی ثبت شرکت چه کسی است؟

مشاور حقوقی ثبت شرکت چه کسی است؟

امروزه شرکت ها و سازمان های دارای رویه پیچیده ای هستند که اداره و مدیریت آنها را با مشکلات زیادی روبرو می کند. به همین دلیل برای راحتی و سهولت مدیریت شرکت ها، مناصب زیادی ایجاد شده است. یکی از این مناصب، مشاور حقوقی است. مشاور حقوقی می تواند در کنار مدیر، اداره امور شرکت را بر عهده بگیرد و در بسیاری از امور اداری و حقوقی شرکت به مدیر کمک کند.
همچنین مشاور حقوقی می تواند شرکت ها را در مقابل مسئولیت های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی یاری دهد تا بهترین تصمیمات حقوقی را اتخاذ کنند. در این صورت شرکت ها با مسائل و مشکلات کمتری مواجه می شوند.

خدمات مشاور حقوقی

مشاور حقوقی به تمامی اصول و قوانین حقوقی تسلط دارد و می تواند امور حقوقی سازمان یا شرکت را تنظیم و تهیه کند. شرکت ها به مجموعه ای از آیین نامه ها و دستورالعمل ها نیاز دارند که این کار توسط کارشناسان حقوقی انجام می شود. مشاوران حقوقی می توانند تمامی پرونده های حقوقی و دعاوی شرکت را بررسی کنند. همچنین ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان، که در جلسات دادرسی و دفاع از حق سازمان، انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی، انجام کلیه کارهای مربوط به ثبت، تغییرات در ساختار، انحلال شرکت ها، انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های بین سازمانی و سایر امور حقوقی دستگاه، انجام امور حقوقی مربوط به مناقصه، مزایده، جمع آوری اطلاعات لازم و استفاده از آنها برای دفاع از سازمان یا شرکت در محاکمقضایی و … به تخصص نیاز دارد که در این رابطه مشاور حقوقی به تمامی این امور مسلط است و می تواند مدیران را یاری دهد.

مشاورحقوقی ثبت شرکت

قبل از اینکه شرکت به ثبت برسد باید مراحل زیادی را طی کند که برخی از مدیران به رویه اداری آن آشنایی کافی ندارند و در بسیاری از موارد ثبت شرکت به تعویق می افتد که ضرر آن متوجه شرکت و موسسان می شود. حال اگر شرکت ها مشاور حقوقی استخدام کرده باشند، در زمان ثبت شرکت با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد و تمامی مراحل اداری توسط او انجام می شود. در برخی از کمپانی های بزرگ، چندین مشاور حقوقی به صورت تیمی با یکدیگر کار می کنند.

وظایف مشاور حقوقی ثبت شرکت

برای ثبت شرکت مشاور حقوقی موظف است تا به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کند و ابتدا تمامی مدارک مورد نیاز را تهیه کند. سپس مجددا به اداره ثبت شرکت مراجعه کرده و اسناد را به اداره ثبت تحویل می دهد. مشاور حقوقی می تواند از سوی مدیر یا موسسان شرکت وکیل و نماینده باشد که در این صورت باید وکالتنامه را در تمامی مراحل ثبت شرکت به همراه داشته باشد. در صورتی که مدارک ناقص باشند، مشاور حقوقی موظف است تا برای تکمیل آنها اقدام کند.
پس از اینکه ثبت شرکت به اتمام می رسد، این بار نوبت به اخذ کد اقتصادی است که مشاور حقوقی برای دریافت آن به اداره مالیات مراجعه می کند. دریافت کد اقتصادی با طی کردن مراحل اداری آن انجام می شود که به دلیل تسلط مشاور حقوقی بر امور اداری، این کار سریعتر صورت می گیرد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اخرین اخبار

مطالب مرتبط

منظور از کدینگ حسابداری چیست؟
نکات مهم درباره قانون مالیاتهای مستقیم