اخرین اخبار

ثبت انواع شرکت

ثبت انواع شرکت

ثبت انواع شرکت ، شروع فعالیت در قالب یک شرکت نیازمند انجام یک سری مراحل قانونی میباشد بنابراین شما موظف به شناخت انواع شرکت و هم چنین مراحل ثبت انواع شرکت میباشید

ثبت انواع شرکت

شروع فعالیت در قالب یک شرکت با هرموضوعی در حیطه ی کسب و کار نیازمند انجام یک سری مراحل بر اساس ضوابط و قوانین تعیین شده برای فعالیت شرکت هاست . در این مطلب با انواع شرکت و هم چنین مراحل ثبت انواع شرکت آشنا خواهید شد . شرکت ها به لحاظ نوع فعالیت و هم چنین شیوه ی تشکیل آنها به گروه های زیر تقسیم می شوند که البته در هر یک از آنها موضوع و زمینه ی فعالیت  میتواند متفاوت باشد .

    • شرکت سهامی عام
    • شرکت سهامی خاص
    • شرکت با مسئولیت محدود
    • شرکت تعاونی
    • شرکت تضامنی
    • شرکت نسبی
    • شرکت مختلط سهامی
    • شرکت مختلط غیر سهامی

 

 ثبت انواع شرکت

 

برای ثبت انواع شرکت می توان از سامانه ی اینترنتی http://sherkat.ssaa.ir استفاده نمود که مربوط به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد . در این سایت راهنمایی های لازم برای ثبت موسسه یا شرکت های مختلف وجود دارد که با مطالعه دقیق و پیگیری مراحل مختلف می توانید اقدامات لازم برای ثبت انواع شرکت را انجام دهید .هم چنین بسیاری از شرکت ها و موسسه های خصوصی وجود دارند که در این زمینه فعالیت دارند و شما  با مراجعه به آنها می توانید اطلاعات لازم در این خصوص را کسب نمایید و هم چنین یکی از مزیت های این روش این است که از مشاوره رایگان برای ثبت انواع شرکت بهره مند خواهید شد  و می توانید با پرداخت هزینه ای مشخص کلیه ی کارهای ثبتی را به آنها بسپارید . این شرکت ها کارهایی از قبیل ثبت  یا انحلال شرکت ، دریافت کد اقتصادی ،ثبت انواع علایم تجاری و برند ، اخذ انواع ایزو، بررسی امورمالیاتی و ….. را انجام می دهند  و هم چنین راهنمایی های لازم را برای تکمیل مدارکی که برای ثبت انواع شرکت مورد تقاضا خواهد بود به شما ارائه می دهند . بدین صورت با تکیه بر دانش و تجربه ی افرادی که در این زمینه آگاهی کافی دارند ، روال ثبت موسسه ، شرکت و یا برند اختصاصی شما با سهولت بیشتری انجام می پذیرد .به طور معمول در ثبت انواع شرکت ها مدارکی مثل اساسنامه ی شرکت ، اظهارنامه مالیاتی ،تقاضانامه  ، اصل و فتوکپی شناسنامه ی موسس و سهامداران و ….. مورد نیاز می باشد .  در ادامه به بیان تعاریفی از انواع شرکت ها می پردازیم :

ثبت انواع شرکت – شرکت سهامی عام

یکی از انواع شرکت های تجاری ، شرکت سهامی عام می باشد . برای تشکیل چنین شرکتی نیازاست که تعداد سهامداران مشخص گردد . بنابراین سرمایه ی این شرکت از طریق فروش سهام به مردم تشکیل خواهد شد .یکی از نکات در ثبت شرکت سهامی عام این است که حداقل تعداد سهامداران آن می تواند سه نفر باشد و کمتر از آن مجار نخواهد بود .

ثبت انواع شرکت – شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص ، شرکتی است که سرمایه ی آن توسط خود موسسین و شرکای شرکت تامین می گردد و همانند شرکت سهامی عام از طریق واگذاری و فروش سهام به مردم تامین نمی شود . هر یک از شرکا دارای مسئولیتی محدود به میزان سهام آنها می باشند .

ثبت انواع شرکت – شرکت  با مسوولیت محدود

فعالیت این نوع از انواع شرکت ، در زمینه ی تجاری می باشد و تخصیص سرمایه ی شرکت به شرکا بر اساس سهام نمی باشد بلکه هر یک از سرمایه گذاران در شرکت های با مسولیت محدود  تنها به میزان سرمایه ای که به شرکت سپرده اند به شرکت متعهد می شوند . عبارت با مسولیت محدود در نام شرکت لازم است قید شود .

ثبت انواع شرکت – شرکت تعاونی

شرکت تعاونی با همکاری تعدادی از افراد که در یک صنف و زمینه ی کاری مشابه فعالیت دارند به وجود می اید .هر یک از اعضا و شرکای چنین شرکتی به میزان نا مساوی و نامشخصی سرمایه ای را در اختیار شرکت می توانند قرار دهند و سود حاصل بین اعضای مختلف تقسیم می گردد .

ثبت انواع شرکت – شرکت  تضامنی

این نوع شرکت در زمینه ی تجاری و بین دو یا چند نفر به وجود می اید که دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود بدین معنا که این تافراد تضمین می کنند تا در صورت کافی نبودن دارایی شرکت ، برای پرداخت قروض شرکت اقدام نمایند . در نام گذاری این شرکت ، لازم است که عبارت ” شرکت تضامنی به همراه اسم یک نفر از شرکا “ذکر شود.

ثبت انواع شرکت – شرکت نسبی

یکی دیگر از انواع شرکت های تجاری ، شرکت نسبی می باشد . این شرکت بین دو یا چند نفر تاسیس شده و هر یک از شرکا سرمایه ای را در اختیار شرکت قرار می دهند و مسئولیت هر یک به میزان سرمایه ای است که در اختیار شرکت قرار داده اند .

ثبت انواع شرکت – شرکت مختلط سهامی

این نوع شرکت ، بین چند نفر سهام دار و چند نفر تحت عنوان ضامن تشکیل می گردد . اشخاصی که سرمایه ای را به عنوان سهام در اختیار شرکت گذاشته اند و مسئولیت آنها بر اساس میزان سرمایه ی به اشتراک گذاشته ی آنها تعیین خواهد شد. و اشخاصی که ضامن نامیده می شوند سرمایه ای تحت عنوان سهام  نداشته و فقط در برابر قروضی که ممکن است ایجاد شود مسئول خواهند بود .

ثبت انواع شرکت – شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط غیرسهامی، شرکتی است متشکل از چند نفر به عنوان ضامن و هم چنین یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، در ایجاد چنین شرکتی سرمایه ای به عنوان سهام در نظر گرفته نمی شود .

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اخرین اخبار

مطالب مرتبط

ثبت شرکت در مناطق آزاد
پذیره نویسی