آخرین مقالاتاخرین اخبار

چگونگی ثبت شرکتهای تبلیغاتی

چگونگی ثبت شرکتهای تبلیغاتی

شرکت های تبلیغاتی در زمینه ایجاد ، طراحی و پیاده سازی انواع تبلیغات ، با استقلال کامل از مشتری ها عمل می کنند و بر روی مفاهیمی از قبیل ارزش دهی به محصولات یا خدمات مشتری تمرکز یافته و پیام صاحبان شرکت ها را به سمع و نظر سایرین می رساند
 چگونگی ثبت شرکتهای تبلیغاتی

منظور از شرکتهای تبلیغاتی چیست؟

چگونگی ثبت شرکتهای تبلیغاتی ، شرکت های تبلیغاتی در زمینه ایجاد ، طراحی و پیاده سازی انواع تبلیغات، با استقلال کامل از مشتری ها عمل می کنند و بر روی مفاهیمی از قبیل ارزش دهی به محصولات یا خدمات مشتری تمرکز یافته و پیام صاحبان شرکت ها را به سمع و نظر سایرین می رساند. همچنین، یک شرکت تبلیغاتی می تواند استراتژی های بازاریابی و برندینگ و فروش های فوق العاده را برای مشتری خود طراحی کند. این نوع شرکت برای تولید انواع تبلیغات از جمله تبلیغات تلویزیونی، تبلیغاتی رادیویی، تبلیغات آنلاین، تبلیغات موبایلی و یا ترکیبی از استراتژی های فعالیت دارند.

ثبت شرکت های تبلیغاتی

شرکت های تبلیغاتی نیز همچون سایر انواع شرکت ها باید ثبت شوند. در این خصوص متقاضیان ثبت شرکت های تبلیغاتی می توانند به اداره ثبت شرکت ها مراجعه و در مورد نحوه ثبت مشاوره و راهنمایی لازم را دریافت کنند. اصول ثبت شرکت تبلیغاتی به صورت زیر می باشد :

 

    • کلیه مراحل ثبت می تواند می تواند توسط یکی از شرکای شرکت و یا وکیل شرکت صورت بگیرد. در صورتی که وکیل امور ثبت شرکت را بر عهده دارد، باید وکالتنامه را در تمامی مراحل به همراه داشته باشند.
    • انتخاب چندین نام برای شرکت تبلیغاتی ضرورت دارد. کارشناسان اداره ثبت با بررسی نام و اولویت بندی آنها، یک نام غیر تکراری و مطابق با موازین شرعی و عرف جامعه را انتخاب و ثبت می کنند.
    • برخی از شرکت های تبلیغاتی به مجوز نیاز دارند که تشخیص این امر بر عهده کارشناسان اداره ثبت شرکت است. همچنین با تشخیص کارشناس، قبل از ثبت باید هیات مدیره شرکت تبلیغاتی در آزمون ویژه تاسیس شرکت (کانون) تبلیغاتی شرکت کنند و با دریافت مجوز برای ثبت شرکت خود اقدام کنند.

 

شرایط اخذ مجوز برای شرکت تبلیغاتی

با توجه به اینکه دریافت مجوز برای شرکت های تبلیغاتی ضرورت دارد، شرایط اخذ آن به صورت زیر می باشد:

 

    • متقاضیان دریافت مجوز شرکت تبلیغاتی ابتدا باید به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محل سکونت یک تقاضانامه را ارائه دهند که در آن امضای صاحب امتیاز و معرفی مدیر مسئول قید شده باشد.
    • ارائه عکس 4*3 چهار قطعه از مدیر مسئول و صاحب امتیاز شرکت ضرورت دارد.
    • ارائه کپی مدرک تحصیلی مدیر مسئول و صاحب امتیاز شرکت و ارائه آن به اداره کل فرهنگ ضرورت دارد.
    • سایر مدارکی که باید به ادار کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود، عبارتند از: تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دایم و ارائه اصل آن و گواهی عدم سوء سابقه کیفری با معرفی اداره کل.
    • برای دریافت مجوز شرکت تبلیغاتی دریافت تاییدیه اماکن نیروی انتظامی با معرفی اداره کل استان ضرورت دارد.

 

ثبت انواع شرکت های تبلیغاتی

شرکت های تبلیغاتی که مجوز خود را دریافت کرده اند، می توانند ثبت شوند. در این صورت:

 

    • شرکت تبلیغاتی می تواند در قالب شرکتهای با مسئولیت محدود، سهامی خاص و یا موسسات غیرتجاری ثبت شود.
    • مدیرعامل شرکت تبلیغاتی نباید در وزارتخانه ها یا موسسات یا شرکت های دولتی و یا شهرداری ها اشتغال داشته باشد.
    • برای مدیرعامل داشتن مدرک دیپلم کامل متوسطه و داشتن حداقل پنچ سال سابقه کار موثر در زمینه تایید کمیته سازمان های تبلیغات با تایید کمیته سازمانهای تبلیغات یا مدرک تحصیلی معادل دانشنامه لیسانس در رشته های بازرگانی، روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات یا علوم اجتماعی ضرورت دارد.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
آخرین مقالات, اخرین اخبار

مطالب مرتبط

ثبت شرکت لیزینگ
چگونگی تنظیم اظهار نامه مالیاتی