اخرین اخبار

ثبت شرکت در مناطق آزاد

فهرست مطالب

 آیا ثبت شرکت در مناطق آزاد راحت تر از سایر مناطق است؟

ثبت شرکت در مناطق آزاد به چه صورت است و چه مزایایی دارد ؟ پس از ثبت شرکت در مناطق آزاد ، مطابق با ماده 13 قانون مناطق آزاد تجاری و صنعتی اشخاص حقیقی و حقوقی از پرداخت مالیات به مدت 15 سال معاف هستند.

داشتن اطلاعات کافی در مورد هر کاری اولین نیاز قبل از هر چیز می باشد، در این مطلب سعی شده است تا اطلاعات لازم در خصوص ثبت شرکت در مناطق آزاد کشور برای بازدیدکنندگان به طور کامل شرح داده شود. کشور ایران دارای هشت منطقه آزاد تجاری می باشد.  (چابهار، قشم، کیش، اروند، انزلی، ارس، ماکو، سلفچگان) این مناطق محدوده های حفاظت شده هستند که عمدتا شهرهای بندری را شامل می شوند و به دلیل شرایط  خاصی که بر آنها حاکم است برخی از قوانین و مقرارات کشوری به شکل دیگری در این نواحی اجرا می گردد و هم چنین رعایت برخی قوانین شامل آنها نمی شود. برای مثال پس از ثبت شرکت در مناطق آزاد، مطابق با ماده 13 قانون مناطق آزاد تجاری و صنعتی اشخاص حقیقی و حقوقی از پرداخت مالیات به مدت 15 سال معاف هستند. هم چنین علاوه  بر معافیت از مالیات، نیازی به پرداخت عوارض گمرکی برای واردات کالا نیز نخواهد بود. در نواحی مذکور می توان دو نوع شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود را در بازه ی زمانی هفت روزه به ثبت رساند و روال ثبت شرکت در مناطق آزاد نیز مشابه روالی است که در سایر نقاط کشور وجود دارد. از جمله مزایای تعلق گرفته به کسب و کارهای اقتصادی و صنعتی در نواحی مذکور میتوان به موارد زیر اشاره داشت.

 

ثبت شرکت در مناطق آزاد

 

ثبت شرکت در مناطق آزاد

 

    • سهولت در تعیین نام وموضوع و ثبت علامت تجاری

    • سهولت فرآیند صادرات و واردات کالا و تدوین مقرارت آسان برای ورود کالاهای مجاز

    • بهره مندی از خدمات پیشرفته بانکی، بیمه، ارزی

    • امکان بهره مندی از حساب های ارزی در بانکهای معتبر با سود مناسب برای بازرگانان

    • انجام فعالیت های بازرگانی بدون نیاز به طی کردن مراحل اداری وقت گیر

    • امکان شراکت با سهامداران خارجی و ورود شرکای خارجی بدون نیاز به اخذ ویزا

    • عدم محدودیت در انتقال ارز

    • سهولت تاسیس موسسات تجاری و ثبت شرکت در مناطق آزاد

    • شرایط و مقررات کاری آسان با امکان بهره مندی از نیروی کار متخصص

    • صدور محصولات خارج از کشور بدون پرداخت عوارض گمرکی و بندر گاهی

    • تخفیف سی درصدی هزینه حمل کالا توسط سازمان کشتیرانی

    • سهولت تعلق وام و تسهیلات ارزی به اشخاص حقیقی و حقوقی

 

علاوه بر نکات مثبت و مزایای فوق  ثبت شرکت در مناطق آزاد دارای تعدادی نکات منفی از جمله افزایش امکان قاچاق کالا، و افزایش واردات و کاهش صادرات و همچنین محروم بودن این بخش ها از برخی امکانات می باشد .

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در مناطق آزاد

اظهارنامه ی تکمیل شده به همراه اساسنامه ی شرکت و مجوز فعالیت که با توجه به زمینه ی کاری باید از سازمان مربوطه تهیه شده و مورد تایید باشد ، صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره ، گواهی بانکی معتبر مبنی بر تودیع حداقل سی و پنج درصد از سرمایه ی نقدی  از جمله مدارک اصلی برای ثبت شرکت در مناطق آزاد می باشد. در صورتیکه فعالیت تجاری با همکاری سهامداران و شرکا و بازرگانان خارجی صورت می پذیرد، اطلاعات و مشخصات کامل آن افراد از جمله نام و نام خانوادگی بازرگان، تاریخ و محل تولد، شماره شناسنامه و محل صدور شناسنامه بازرگان،  تابعیت اصلی و فعلی شخص و اقامتگاه قانونی، شماره و محل صدور پروانه اقامت، مشخصات فعالیت تجاری شرکای خارجی مانند شماره ثبت، مجوز های فعالیت، علامت تجاری و غیره  نیز باید در اظهارنامه ثبت شرکت در مناطق آزاد ذکر شود.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اخرین اخبار

مطالب مرتبط

روش اخذ نمایندگی شرکتهای خارجی در ایران در شرکتهای ثبتی
ثبت انواع شرکت