اخرین اخبار

کرونای انگلیسی

حدودا یک سالی می‌شود که کشورمان در گیر ویروس خطرناک کرونا شده است. این ویروس که امروزه در تمامی دنیا پخش شده و کشورهای مختلفی را درگیر خود کرده است، ابتدا در ووهان چین بروز و گسترش پیدا کرد.

covid-19 یک ویروس جهش یافته از خانواده‌ی کرونا ویروس‌ها می‌باشند که به دلیل تغییرات ژنتیکی که در ساختار RNA آن ایجاد شده از مقاومت و همچنین تغییر شکل پذیری بالایی برخوردار می‌باشند. به همین جهت است که انواع مختلفی از آن مانند کرونای انگلیسی در جهان بروز پیدا کرده است.

جهشی که در ویروس کرونا ایجاد شده و باعث بوجود آمدن ویروس کرونای انگلیسی شده، موجب شده که این ویروس از میزان سرایت بیشتری نسبت به ویروس قبلی داشته باشد. سرعت انتقال آن ۳۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از کرونای ووهان چین است؛ به بیان دیگر می‌توان عنوان کرد که دیگر در هیچ نقطه‌ای نمی‌توان این احساس را داشت که امکان مبتلا شدن به کرونای انگلیسی وجود ندارد.

کرونای انگلیسی در ایران

القابی که بر روی ویروس‌های کرونا می‌گذارند نشان دهنده منطقه‌ایی است که آن‌ها را کشف کرده‌اند. به همین جهت نیز کرونای انگلیسی به این نام شهرت گرفته است. اما این یک موضوع کاملا روشنی است، در جهانی که حمل‌ونقل و جابه‌جایی یکی از ویژگی‌های اصلی آن می‌باشد، حتما این نوع کرونا تنها در خیابان‌های لندن پرسه نمی‌زند و عاقبت خودش را به سایر کشورها می‌رساند.

با وجود اینکه ایران برای جلوگیری از شیوع این ویروس مرگبار به کنترل مسافرانِ پروازهای برون‌مرزی و به پیداکردن و قرنطینه کردن افراد مشکوک یا مبتلا به کرونای نوع انگلیسی پرداخته است؛ اما متاسفانه افراد مبتلایی در کشور پیدا شده‌اند که اصلاً از کشور بیرون نرفته‌اند.

بر اساس گفته‌های سعید نمکی، وزیر بهداشت، با توجه به گزارشات فوتی ناشی از مبتلا شدن به ویروس کرونای انگلیسی در اقسی نقاط کشور، شرایط حاکی از آن است که این ویروس در کشور در حال چرخش است و دیگر هیچ نقطه‌ای را نمی‌توان مصون از حضور آن دانست.

تفاوت کرونای انگلیسی با کرونای چینی

بر اساس گفته‌های حمید عمادی، استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره)، کرونای انگلیسی و کرونای چینی از نظر ساختار بالینی با یکدیگر تفاوتی ندارند اما کرونای انگلیسی از شدت سرایت بیشتری برخوردار است که درنتیجه میزان مبتلا شدگان و آمار فوتی‌های ناشی از آن بسیار بیشتر از کرونای چینی خواهد بود.

از دیگر تفاوت‌های اساسی که بین این دو نوع کرونا ویروس وجود دارد این می‌باشد که کرونای انگلیسی بیشتر تمایل دارد گروه‌های زیر بیست سال را گرفتار کند.

علائم این کرونای انگلیسی همانند هم نوع دیگر خود یعنی کرونای چینی می‌باشد که شامل تب، سردرد، بدن درد، سرگیچه، تهوع و استفراغ، تنگی نفس، سرفه، اسهال، از دست حس بویایی و چشایی، احساس سنگینی در قفسه سینه و گلودرد هستند. البته قانونی وجود ندارد که فرد مبتلا تمامی علائم را از خود بروز دهد بلکه در افراد مختلف متفاوت است. همچنین علائم کرونای انگلیسی شدیدتر از کرونای ووهان چین می‌باشد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اخرین اخبار

مطالب مرتبط

ثبت شرکت تاسیساتی
چگونه نام شرکت خود را تغییر دهیم ؟