اخرین اخبار

شرکت رایانه ای

شرکت رایانه ای

 

شرکت‏ها‎ی که موضوع فعالیت آنها در زمینه کامپیوتر باشد، شرکت رایانه‎ای نام دارند.شرکت‏ها‎ی رایانه‎ای براساس تصمیمات متخذه ثبت نیاز به اخذ مجوز از دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک ندارند

 

شرکت رایانه ای

 

تعریف شرکت رایانه ای

شرکت‏ها‎ی که موضوع فعالیت آنها در زمینه کامپیوتر اعم از سخت افزار و نرم افزار باشد، شرکت رایانه‎ای نام دارند.

نکته : اگر حیطه فعالیت شرکت‏ها‎ی رایانه‎ای به شرح زیر باشد برای ثبت شرکت در شرف تاسیس، ابتدا باید از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه مجوز مربوطه اخذ گردد و سپس سایر مراحل ثبت شرکت طی شود.

اخذ مجوز برای شرکت رایانه ای

شرکت‏ها‎ی رایانه‎ای براساس تصمیمات متخذه ثبت از تاریخ 26/5/76 به بعد نیاز به اخذ مجوز از دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک را نداشته و متقاضیان می‎توانند بدون کسب مجوز نسبت به ثبت شرکت اقدام کنند و پس از ثبت برای احراز صلاحیت و طبقه بندی شرکت خود به این دبیرخانه مراجعه و براساس ضوابط اقدامات لازم را مبذول نمایند. این امر به منظور تسهیل در کار مراجعین و همچنین سیاست‏ها‎ی اداره کل ثبت شرکت‍ها مبنی بر حذف موانع و محدودیت‍‎های موجود در فرآیند ثبت شرکت‍ها صورت گرفته است که باید مراتب به تمامی ادارات ثبت شرکت‍ها در اقصی نقاط کشور ابلاغ شود تا مسئولین ذیربط از طلب مجوز از شرکت‎های رایانه‎ای خودداری نمایند.

 

در عین حال شرکت‍هایی که موضوع فعالیت آنها منحصراً در زمینه انفورماتیک بوده و مدیرعامل شرکت واجد شرایط تصدی پست مدیرعاملی یک شرکت رایانه‎ای باشد (دارای حداقل دارای لیسانس در زمینه انفورماتیک و یا دارای لیسانس در سایر رشته‌های فنی مهندسی و حداقل سه سال تجربه کار مفید کامپیوتری باشد)، پس از ثبت شرکت از سوی این شورا، احراز صلاحیت و طبقه‎بندی می‎شوند.

 

تمامی شرکت‏ها‎ی رایانه‎ای که برای انجام فعالیت‌های مشاوره، نظارت، طراحی، تولید، نصب و راه‌اندازی، توسعه، پشتیبانی و آموزش سیستم‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه‌های اطلاع‌رسانی و نظایر آن تشکیل می‌شوند، مکلفند پس از ثبت شرکت و قبل از شروع فعالیت به نظام صنفی استان خود مراجعه و مجوز فعالیت اخذ نمایند.

 

تبصره : شرکت‌هایی که قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای استان تشکیل شده‌اند، موظفند حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای، مجوز فعالیت اخذ نمایند. پس از سپری شدن زمان مشخص شده، هیچ شرکت رایانه‎ای بدون داشتن مجوز فعالیت مجاز به ادامه کار نخواهد بود.

 

شرایط عضویت شرکت‏های رایانه ای در نظام صنفی رایانه ای استان

بر طبق اساسنامه شرکت، موضوع فعالیت شرکت صرفاً یکی از فعالیت‌های رایانه‌ای مندرج در بند 1 باشد. مدیرعامل آن دارای مدرک حداقل کارشناسی در رشته‏ها‎ی مرتبط باشند.

 

تبصره 1 : مدیرانی که قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای استان در شرکت خود سمت مدیریت عامل را داشته‌اند، از این قاعده مستثنی خواهند بود.

 

تبصره 2 : در صورتی که مدیرعامل مدرک کارشناسی نداشته باشد، باید شامل یکی از موارد زیر باشد

 

شرکت رایانه‎ای در استان مربوطه ثبت شده باشند. مرکز اصلی شرکت در استان مربوطه باشد.

 

تبصره : شرکت‌هایی که در یک استان مستقر شده‎اند اما شعبه خود را در دیگر استانها ایجاد نموده‎اند، برای شعبه‏ های‎ استانی نیازی به اخذ مجوز ندارند اما موظفند مراتب تشکیل شعبه‌های خود را به نظام صنفی استانی که شعبه در آن قرار گرفته است، اطلاع دهند تا در فهرست شرکتهای دارای مجوز فعالیت آن استان قرار گیرند و بدون حق رای در مجامع نظام صنفی رایانه‌ای آن استان شرکت نمایند. شرکت‌های رایانه‎ای متقاضی برای دریافت مجوز فعالیت می‎توانند به صورت اینترنتی نیز مدارک خود را تکمیل و ثبت نام نمایند که برای این امر باید وارد زیرپورتال استانی خود شده و به شکل زیر عمل نمایند.

 

کپی آخرین اظهارنامه مالیاتی

کپی رتبه‌بندی شورای عالی انفورماتیک

 

اسکن تمامی مدارک شرکت: روزنامه رسمی آگهی تاسیس؛ روزنامه رسمی آگهی تغییرات؛ کپی شناسنامه مدیرعامل؛ کپی مدرک تحصیلی مدیرعامل؛ کپی اساسنامه

 

چنانچه شرکت رایانه‏ای تازه تاسیس می‎باشد، کپی لیست بیمه و در صورت نداشتن لیست بیمه، نامه‌ای مبنی بر تمام وقت بودن مدیرعامل و اشتغال در شرکت

 

نکته : تمامی مدارک باید به صورت فایل pdf بارگذاری شود.

 

نظام صنفی رایانه‌ای استانی تقاضاهای رسیده را ظرف مدت 15 روز بررسی و نظر خود را اعلام و در صورتی که عضویت برای شرکت‌های تازه تاسیس تایید شود، مجوز فعالیت موقت یک ساله ظرف مدت 15 روز صادر می‎کند. چنانچه عضویت تایید نشود، علل عدم تایید به همراه موارد مغایرت مشخص و ظرف مهلت مذکور اعلام می‎گردد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اخرین اخبار

مطالب مرتبط

حسابرسی در شرکت تضامنی صرافی
روش اخذ نمایندگی شرکتهای خارجی در ایران در شرکتهای ثبتی