ثبت انواع برند

ثبت برند مبلمان اداری

با توجه به تقاضای نسبتا بالای محصولات اداری، ثبت برند مبلمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی و ساخت مبلمان و تجهیزات اداری از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در صورت غیر استاندارد بودن می‌تواند موجب آسیب بدن خصوصا بافت استخوانی بدن شود. معمولا ادارجات مکان‌هایی با تردد فراوان و مراجعه کنندگان زیادی هستند که رسیدگی و انجام کارهای مربوط به آن نیاز به حوصله و زمان زیادی می‌خواهد.

با توجه به اینکه این کارمندان اداری وقت زیادی از طول روز خود را در حال بررسی و رسیدگی به کارها هستند، اگر تجهیزات، صندلی و مبلمان آن‌ها استاندارد نباشد در زمان کوتاهی دچار انواع عارضه‌های استخوانی نظیر کمر درد، گردن درد و … می‌شوند. مبلمانی با طراحی استاندارد موجب می‌شود آن‌ها در طول کار کمتر دچار خستگی شوند و با حوصله به فعالیت خود بپردازند.

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، مبلمان اداری و تجهیزات مربوط به آن از تقاضای نسبتا زیادی در بازار برخوردار است؛ فرض کنید شما برای شرکت خود قصد دارید مبلمان اداری تهیه کنید، مسلما تنها یک عدد صندلی نمی‌خرید بلکه بر اساس تعداد کارمندان‌تان و میانگین مراجعه کنندگان‌تان در روز، تعداد مناسبی را سفارش می‌دهید. تولید کنندگان مبلمان اداری برای اینکه بتوانند در این بازار پر تقاضا از سایرین عقب نیوفتند و بتوانند تمایز و تفاوتی میان محصولات خود و سایر هم صنف‌هایشان ایجاد کنند، اقدام به ثبت برند مبلمان اداری می‌کنند. ثبت برند بیانگر مسئولیت پذیری شما در ارائه خدمات با کیفیت است در نتیجه باعث جلب اعتماد افراد می‌شود. همچنین موجب می‌شود کالاها و خدمات شما جنبه قانونی بگیرند و قابلیت پیگیری داشته باشند.

شرایط ثبت برند مبلمان اداری

ثبت برند مبلمان اداری همانند هر نوع ثبت برند دیگری باید دارای یکسری شرایطی باشد تا بتوانید آن را به راحتی به ثبت برسانید. برخی از این شرایط عبارت‌اند از:

  • برند باید کاملا نو و خلاقانه باشد. درواقع برای برند بتواند تمایزی میان محصولات شما و سایرین ایجاد کند این است که کاملا از برندهای دیگر متفاوت و قابل شناسایی باشد. بطوری که زمانی فردی به برند شما نگاه می‌کند، برای او برندهای ثبت شده مجموعه‌های دیگر تداعی نشود.
  • برند باید متناسب با کسب و کار شما که همان مبلمان اداری است، باشد. در واقع زمانی که مخاطب برند شما را مشاهده می‌کند تصور نکند که این طرح و برند مربوط به یک تولیدی کیف و کفش است!! به بیان دیگر تصویر نباید موجب خطا، اشتباه، فریب و گمراهی مخاطب گردد در غیر این صورت برند توسط کارشناس رد خواهد شد.
  • طرح و نام برند شما نباید مخالف قوانین و شئونات جامعه باشد.

مدارک لازم برای ثبت برند مبلمان اداری

بر اساس حقیقی یا حقوقی بودن شخص متقاضی، ثبت برند مبلمان اداری به دو صورت انجام می‌شود. بر این اساس دارای مدارک متفاوتی نیز می‌باشد. در هنگام جمع آوری مدارک توجه داشته باشید که این دو صورت را با یکدیگر اشتباه نگیرید. در ادامه به مدارک مورد نیاز برای ثبت برند مبلمان اداری می‌پردازیم:

مدارک مورد نیاز ثبت برند مبلمان اداری برای اشخاص حقیقی 

  1. نسخه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی 
  2. ارائه کارت بازرگانی در صورتی که در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد.
  3. کپی مجوزهای فعالیتی اعمم از اخذ تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جوازکسب و….
  4. نمونه علامت تجاری در اندازه ۱۰ در ۱۰ 
  5. گواهی امضا 
  6. کد پستی طبق ادرس محل سکونت و محل فعالیت و شماره همراه متقاضی

مدارک لازم جهت ثبت برند مبلمان اداری اشخاص حقوقی 

  1. نسخه کپی شناسنامه برابر اصل 
  2. نسخه کپی روزنامه‌ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت
  3. فتوکپی انواع مجوز فعالیت مانند جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه‌ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و…
  4. ارائه کارت بازرگانی در صورتی که در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد.
  5. نمونه علامت تجاری در اندازه ۱۰ * ۱۰ 
  6. گواهی امضا دارندگان حق امضا
مراحل ثبت برند مبلمان اداری

به طور کلی مراحل ثبت برند در مراحل زیر خلاصه می‌شود:

  • ارائه مدارک لازم جهت ثبت برند
  • ایجاد حساب کاربری در اداره مالکیت معنوی
  • تایید حساب کاربری با مراجعه به دفتر اسناد رسمی
  • ثبت اظهارنامه علامت تجاری
  • بررسی قانونی پرونده توسط کارشناس اداره مالکیت معنوی
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
ثبت انواع برند

مطالب مرتبط

ثبت برند فروشگاه اینترنتی
ثبت برند خودکار و روان نویس