ثبت انواع برند

ثبت برند جواهرات

ثبت برند جواهرات از دسته ثبت برندهایی می‌باشد که هیچگاه از اهمیت شغلی آن کاسته نخواهد شد. انسان ها از گذشته تا به حال به استفاده از ابزارهای مختلف به عنوان زیورآلات اهمیت می‌دادند. به طوری که بر اساس تحقیقات و کشفیاتی که باستان شناسان انجام داده‌اند، تاریخچه استفاده از زیورآلات به قبل از تمدن انسان‌ها و ساخت لباس باز می‌گردد. انسان های اولیه به دلیل آنکه به آن پیشرفت ابتدایی نرسیده بودند از انواع سنگ ها و استخوان های ریز و کوچک به صورت دستبند، پابند، گردنبند و گوشواره برای زینت خود استفاده می‌کرند. با گذشت زمان و با مطالعه تاریخ مشاهده می‌کنیم که هر عصر و تمدن دارای جواهرات و زیورآلات مخصوص به خود بوده و به نوعی معرفی کننده آن دوره می‌باشد. به عنوان مثال شما با دیدن زیورآلات فرعونیان به راحتی می‌توانید متوجه شوید که این جواهرات مربوط به دوره مصر باستان می‌باشد.

بر اساس تعاریف امروزی جواهر یا سنگ‌های قیمتی، اشیا تزیینی کوچکی می‌باشند که به منظور زینت شخصی به صورت سنجاق، حلقه یا انگشتر، گردنبند، گوشواره و دستبند استفاده می‌شوند. ارزش زیورآلات و جواهرات از گذشته تا به امروز هیچگاه کاسته نشده و ما هیچ جایی از زمین را نمی‌بینیم که در آن جا طلا، الماس، یاقوت و … بی‌ارزش باشند. همین امر باعث شده بسیاری از افراد وارد این عرصه شوند و اقدام به ثبت برند جواهرات نمایند. بر اساس اینکه هر کسب و کاری دارای فضای رقابتی مخصوص خود است، رقابت در عرصه فعالیت جواهرات و زیورآلات نیز بسیار شدید است به همین جهت تولید کنندگان، فروشندگان، طراحان و سرمایه گذاران زیادی برای موفقیت در زمینه فعالیتی خود و حفاظت از محصولات و تولیداتشان اقدام به ثبت برند جواهرات می‌نمایند.

علاوه بر آن با توجه به ارزش بالایی که محصولات این زمینه دارند، ثبت برند باعث می‌شود هیچ فرد سوء استفادگری نتواند از نام و اعتبار شما به نفع خود استفاده کند؛ در صورتی که این عمل صورت گرفت شما می‌توانید از آن شکایت کنید و او را وادار به پرداخت غرامت و تغییر نام نمایید. همچنین به واسطه ثبت برند جواهرات از یک اعتبار ویژه‌ایی در مقابل دولت، بانک‌ها و سرمایه گذاران برخوردار می‌شوید و آن‌ها به راحتی می‌توانند به شما اعتماد کنند. درنتیجه از این طریق می‌توانید انواع وام و تسهیلات بانکی سودمند برای کسب و کار خود دریافت نمایید.

مراحل ثبت برند جواهرات

 فرآیند ثبت برند جواهرات، به شکل غیرحضوری و بواسطه سامانه اینترنتی مرکز مالکیت معنوی قابل صورت گیری می‌باشد. به طور کلی مراحل ثبت برند شامل موارد زیر است:

  • ورود به سامانه مرکز مالکیت معنوی
  • کلیک بر روی گزینه میز خدمات الکترونیک
  • انتخاب ثبت اظهارنامه و انواع درخواست در بخش ثبت علائم
  • ثبت نام و ورود به پنل کاربری
  • انتخاب نوع شخص (حقیقی، حقوقی، ایرانی، غیرایرانی)
  • ورود اطلاعات متقاضی ثبت برند عطر و ادکلن (نام و نشانی، شغل، رشته فعالیت، اقامتگاه، شماره ملی و…)
  • بارگذاری مدارک مرتبط (کارت ملی و شناسنامه، وکالت‌نامه)
  • ورود ایمیل و رمز عبور
  • تایید ثبت نام و ذخیره‌سازی
  • دریافت کد شناسایی
  • دریافت اقرارنامه و پرینت آن
  • مراجعه به دفتر اسناد رسمی و تایید حساب کاربری با گواهی امضا

مدارک ثبت برند جواهرات

ثبت برند جواهرات بر اساس حقیقی و یا حقوقی شخص متقاضی دارای مدارک متفاوتی می‌باشد. درواقع شخص حقیقی، فرد صاحب کسب و کاری است که تصمیم به ثبت برند مورد نظر خود را دارد. شخص حقوقی همان شرکت است که با توجه به تصمیم هیئت مدیره، اقدامات ثبت برند برای آن صورت می‌گیرد.

مدارک لازم متقاضی حقیقی

  1. مدارک هویتی شخص متقاضی (کارت ملی و شناسنامه)
  2. نشانی اقامتگاه و کد پستی
  3. آدرس الکترونیکی متقاضی
  4. وکالت نامه وکیل دادگستری
  5. شماره تماس
  6. تصویر علامت تجاری (نوشتاری یا لوگو)
  7. لیست از پیش تعیین شده‌ی کالا و خدمات مدنظر
  8. مجوز صادره از مرجع صالح جهت فعالیت (جواز تاسیس، جواز کسب، جواز بهره برداری و … )

مدارک لازم متقاضی حقوقی

  1. روزنامه رسمی تاسیس شرکت
  2. روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت
  3. تصویر مدارک هویتی مدیرعامل
  4. تصویر لوگو و یا علامت و برند در اندازه مشخص
  5. مجوز فعالیت شرکت در موضوعی که قصد ثبت برند راجع به آن را دارند.
  6. تعیین طبقات بین المللی کالا و خدمات مدنظر که قصد ثبت برند در آن را دارند.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
ثبت انواع برند

مطالب مرتبط

ثبت برند خودکار و روان نویس
ثبت برند ارزان