ثبت انواع شرکت

بیشترین ثبت شرکت‌ها در دوران کرونا

از زمان گسترش این ویروس تا حال، روش زندگی و فعالیت کردن انسان‌ها نه تنها در کشور خودمان بلکه در سطح جهان دستخوش دچار تغییر و تحول شده است. می‌توان گفت این ویروس انند یک بمبی بود که زمان و مکان را در یک آن متوقف کرد و جلوی سرعت سریع حرکت بشر را گرفت. تمامی ارگان‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، سیاسی و … جوامع تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند و باعث ایجاد چالشی برای کشورهای مختلف شده است. وضعیت ایجاد شده نه تنها وضعیت بهداشت و سلامت جوامع را به خطر انداخته بلکه موجب تعطیلی و کسادی بسیاری از کسب و کارها گشته است.

اما با اینکه وضعیت اقتصادی بسیاری از مشاغل دچار رکود شد در کنار آن بسیاری از مشاغل بودند که در این زمینه رونق گرفتند و یا بر تعداد آن‌ها افزوده شد. بر اساس آمار بیشترین ثبت شرکت‌ها در دوران کرونا، مشاغلی که مرتبط با سلامت و بهداشت جامعه و همچنین مشاغلی که در فضای اینترنت کار خود را پیش می‌برند، در این دوران بیشترین تقاضا برای ثبت شرکت را داشته اند.

به عنوان مثال تعداد شرکت‌هایی که به تولید الکل و مواد ضدعفونی می‌پردازند، با توجه به افزایش درخواست جامعه برای مقابله با ویروس کرونا، بیشتر شده است. از آنجایی که اکثر این مشاغل در زمینه بهداشتی می‌باشند، و محصولات ارائه دهنده توسط این شرکت‌ها به طور مستقیم بر سلامت انسان تاثیرگذار است، لازم است برای فعالیت در این زمینه‌ها مجوزهای تعیین شده را از سازمان‌های مربوطه اخذ نمایید. در ادامه به معرفی مشاغلی که بیشترین ثبت شرکت را در دوران کرونا داشته‌اند می‌پردازیم:

مشاغلی که بیشترین ثبت شرکت‌ها را از زمان شیوع کرونا داشته‌اند:

تولید مواد ضد عفونی کننده و الکل

هنگام شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای کالای ضدعفونی کننده و الکل‌های صنعتی برای مقابله با این ویروس بسیار اوج گرفت و تولید کنندگانی که از پیش در این زمینه‌ها در حال فعالیت بودند، نمی‌توانستند تمام جامعه را پوشش دهند و نیاز آن‌ها را برطرف کنند. به همین جهت نیروهای جدید با ثبت شرکت مورد نظر خود در این زمینه و اخذ مجوزهای لازم، با تولید کنندگان برای ارائه خدمات بهتر هم‌مسیر شدند.

تولید ماسک های تنفسی

ماسک‌های تنفسی دارای انواع مختلفی هستند. با توجه به اینکه ماسک‌های بهداشتی تا حد زیادی مانع از انتقال و انتشار ویروس کرونا به افراد سالم می‌شود، درخواست‌های زیادی در سطح جهانی برای ارائه ماسک از سوی مردم تقاضا شد. بر همین اساس کارگاه‌ها و تولیدکنندگان بسیاری با ثبت شرکت خود و اخذ مجوزهای مربوطه به تولید و پخش این محصول در کنار شرکت‌های سابق، آغاز به کار کرده‌اند.

مشاغل مربوط به آی‌تی و زیر شاخه‌های آن

همانطور که اشاره شد، با شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها تعطیل و یا کساد شدند، اما برخی از آن‌ها نیز با تغییر استراتژی فعالیت خود از روش سنتی به روش فعالیت در بستر اینترنت، توانستند حیات اقتصادی و شغلی خود را بواسطه شرایط ایجاد شده، نجات دهند. در نتیجه می‌توان گفت، شرکت‌های آی‌تی، الکترونیکی و زیر مجموعه‌های آن‌ از جمله بیشترین ثبت شرکت‌هایی که در دوران کرونا صورت گرفته است.

مشاغل مربوط به آموزش از راه دور

هنگام شیوع ویروس کرونا تا حال، مدارس، دانشگاه‌ها و سایر اموزشگاه‌ها تعطیل شدند. این موسسات برای ادامه فعالیت خود اقدام به آموزش غیرحضوری و آنلاین به دانش‌آموز/دانشجو پرداختند. این مجموعه‌ها برای ارائه خدمات بهتر، شرکت موردنظر خود را ثبت و تاسیس کردند تا در زمان ویروس کرونا بتوانند به نیاز های آموزشی افراد پاسخگو باشند.

فروشگاه‌های اینترنتی و مجازی

هنگام شیوع ویروس کرونا، افراد تلاش می‌کنند تا جایی که امکان دارد از مراجعه حضوری برای خرید محصول مورد نظر خود جلوگیری کنند. به همین جهت از فروشگاه‌های اینترنتی، کالاهای مورد نظر خود را خریداری می‌کنند. بر هیمن اساس، بسیاری از کسب و کارها برای ارائه خدمات تمام وقت به همه مشتریان خود و همچنین حفظ سلامتی آن‌ها اقدام به ثبت شرکت فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در این بستر پرداخته‌اند.

ثبت شرکت

بیشتر شرکت‌های ذکر شده در قالب سهامی خاص یا مسئولیت محدود ثبت شده‌اند. همانطور که می‌دانید شرکت سهامی خاص از جمله شرکت‌های بازرگانی می‌باشد که در آن سرمایه شرکت توسط سهامداران تامین شده و سپس سرمایه‌ها به سهام تبدیل می‌شود؛ که در آخر وظایف شرکا با توجه به مبلغ سهام تعیین می‌شود. شرکت با مسئولیت محدود نیز از جمله شرکت‌ها می‌باشد که مسئولیت شرکاء در مقابل شرکت تنها بر اساس میزان سرمایه اولیه آنها می‌باشد.

شرایط لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

  1. حداقل سه عضو
  2. دارای دو بازرس که به سن قانونی رسیده و با یکدیگر نسبت فامیلی ندارند.
  3. حداقل سرمایه مورد نیاز 100 هزار تومان
  4. بلوکه شدن ۳۵% سرمایه اولیه در بانک
  5. حداقل یک سهم داشتن هر یک از اعضا هیئت مدیره

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

  1. دو نسخه اظهارنامه تکميل شده
  2. دو نسخه اساسنامه تکميل شده
  3. تکميل فرم تعيين نام به ترتيب اولويت نام هاي پيشنهادي و همچنين فيش واريزي
  4. اصل گواهي بانکي مبني بر پرداخت سرمايه تعهدي (حداقل 35% سرمايه) همراه با فيش واريزي
  5. اصل مجوز فعاليت از مراجع ذيربط در مواردي ثبت موضوع نياز به مجوز داشته باشد
  6. تصوير برابر با اصل مدارک احراز هويت سهامداران، مديران و بازرسان
  7. اصل گواهي عدم سوءپيشينه جهت اعضاء هیأت مديره، مديرعامل و بازرسان
  8. دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومي موسسين
  9. دو نسخه صورتجلسه هيأت مديره تکميل شده
  10. اصل وکالتنامه وکيل دادگستري در صورتي که ثبت شرکت توسط وکيل صورت پذيرد.

شرایط لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  1. حداقل دو عضو
  2. حداقل سرمایه مورد نیاز یک میلیون ریال
  3. تعهد یا پرداخت کل سرمایه
  4. داشتن آدرس و کد پستی محل کار

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  1. دو نسخه شرکتنامه تکميل شده
  2. دو نسخه تقاضانامه تکميل شده
  3. دو نسخه اساسنامه تکميل شده
  4. تکميل فرم تعيين نام به ترتيب اولويت نام هاي پيشنهادي و همچنين فيش واريزي
  5. اصل مجوز فعاليت از مراجع ذيربط در مواردي ثبت موضوع نياز به مجوز داشته باشد
  6. تصوير برابر با اصل مدارک احراز هويت کليه شرکاء، مديران و هيأت نظار (درمواردي که تعداد شرکاء بيش از 12 نفر باشند)
  7. اصل گواهي عدم سوءپيشينه جهت اعضاء هیأت مديره، مديرعامل
  8. دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومي موسسين
  9. دو نسخه صورتجلسه هيأت مديره
  10. اصل وکالتنامه وکيل دادگستري در صورتي که ثبت شرکت توسط وکيل صورت پذيرد.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
ثبت انواع شرکت

مطالب مرتبط

ثبت شرکت فریلنسر
ثبت شرکت مواد شیمیایی