لوگو

طراحی لوگو

طراحی لوگو به منظور داشتن یک برند موفق لازم است. همانطور که میدانید از جمله ملزومات پیشرفت در هر کسب و کاری داشتن برند میباشد. میتوان گفت، لوگو چهره‌ای از کسب و کارتان است که بواسطه آن در دنیای بازار و اقتصاد در حال فعالیت میباشد. در بیانی دیگر، در پشت هر ایده بهترین طراحی لوگو یک معنا یا مفهومی پنهان شده که بیانگر شغل، خدمت، هویت و ارزش های یک مجموعه است. با داشتن یک طراحی لوگو ارزان علاوه بر اینکه بر هزینه های خود صرفه جویی نموده‌اید، میتوانید از داشتن یک علامت زیبا و منحصر به فرد برخوردار شوید.

لوگو موجب میشود نام و عنوان برندتان سریعتر و راحتتر در ذهن مخاطب جای گیرد. بر اساس مطالعات انجام گرفته، 80 درصد از یادگیری بواسطه طریق دیدن صورت میگیرد و در ذهن فرد جای میگیرد. درواقع یادگیری از طریق دیدن خیلی راحتتر از شنیدن است به همین جهت نیز میباشد زمانی که لوگو کسب و کار خود را به شخصی نشان دهید، سریعتر در ذهنش ماندگار میشود تا اینکه نام برند را برای او بیان کنید.

در انتخاب طراحی لوگو ارزان باید با دقت کامل صورت گیرد، چراکه قرار است فعالیت های زیادی با نماد خود داشته باشید. لوگو باید بسیار اختصاصی و ویژه باشد تا بتواند میان شما و سایر رقبایتان تمایز قائل شود. علاوه بر آن طرح لوگو باید ساده و در عین حال خلاقانه باشد. بواسطه این دو ویژگی میتوان یک لوگو زیبا و ویژه‌ای را ایجاد کرد. ساده بودن لوگو موجب میشود طرح آن در کمترین زمان در ذهن مخاطب ماندگار شده و مخاطب با آن احساس راحتی پیدا کند.

انواع طراحی لوگو

حتما برای خودتان نیز اتفاق افتاده زمانی که نام برندی را عنوان میشود، ابتدا لوگوی آن برند در جلوی چشمتان تداعی می‌گردد. درواقع طراحی لوگو یک جنبه بصری و روانشناسی دارد تا بتوان از طریق آن نام و کسب و کار خود را سریعتر وارد ذهن مخاطب کرد. مسلما طرحِ یک چیز و یا ترکیب طرح با عنوان برند، بیشتر و سریع‌تر در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود تا تنها یک اسم خالی!!!

3 نوع لوگو اصلی برای طراحی وجود دارد که عبارت اند از لوگو تایپ، تصویری و تلفیقی. در ادامه به معرفی هر کدام از این سه نوع می‌پردازیم:

لوگو تایپ

لوگو تایپ از کنارهم چیده شدن حروف عنوان موردنظر مشتری (که میتواند حروف برندش باشد) تشکیل شده است. بیشتر افراد لوگو تایپ ها را با عنوان لوگو اسمی میشناسند. طراح تایپوگرافی باید آشناییت کامل و خوبی از آناتومی حروف و بحث پیوستگی در طراحی داشته باشد. در غیر این صورت نخواهد توانست با یک هارمونی درست و منسجم لوگو را رسم کند. این نوع لوگو دارای زیبایی های بصری و جذابی هستند.

طراحی لوگو
لوگو تایپ

لوگو تصویری

لوگو تصویری متشکل از اشکال، آیکون ها، طرح ها و رنگ های مختلف است که از کنار هم قرار گرفتن آن ها یک طرح ویژه و زیبا برای کسب و کار موردنظر ایجاد میشود. حتی طراحی ساده این لوگو نیز دشوار است اما در آخر یک نماد زیبا خلق خواهد شد. در طراحی لوگو تصویری نیز میتوان از تایپ های ساده برای اسم شرکت استفاده کرد.

طراحی لوگو
لوگو تصویری

لوگو تلفیقی

لوگو تلفیقی همانطور که از نامش نیز مشخص است، تلفیقی از تایپوگرافی و تصویرگری میباشد. لوگویی به مراتب سخت تر و وقت گیرتر از دیگر لوگو‌ها است. چراکه تمام نکات و مباحث لوگوتایپوگرافی و لوگو تصویری باید در آن رعایت شود و باید یک همانگی محکمی میان آن ها ایجاد نمود. اما در آخر نمادی که بدیم واسطه بدست می‌آورید به مراتب زیباتر و خاص تر خواهد بود.

طراحی لوگو
لوگو تلفیقی

اهمیت طراحی لوگو در برند

از ابتدای متن تا به الان همواره بر اهمیت طراحی لوگو در برندینگ و فعالیت کسب و کار تاکید داشته‌ایم. با یک بررسی ساده در موتورهای جستجو مشاهده خواهید کرد که هیچ برند معتبر و موفقی در دنیا نیست که لوگو مخصوص به خود نداشته باشد. دلیلش هم کاملا مشخص است: تصاویر سریعتر و راحتر در ذهن مخاطب جای میگیرند تا عناوین!!. به همین جهت میباشد که طراحی لوگو ارزان و داشتن یک لوگو زیبا و خاص در بحث برندینگ بسیار مهم و حائز اهمیت است.

بهترین طراحی لوگو برای برند، طراحی است که ساده، خلاقانه و متمایزکننده باشد در این صورت میتوانید به آن انتظار موردنظرتان برسید. اهمیت طراحی لوگو در برند شامل موارد زیر است:

  1. لوگو با بیان خلاقانه‌ی مفهوم برند، تعامل مشتریان و کسب و کار را تضمین می‌کند.
  2. لوگو در یک نگاه تمامی اطلاعات مورد نیاز را به مشتری می‌دهد.
  3. به راحتی در ذهن مخاطب ثبت می‌شود.
  4. لوگو باعث متمایز شدن برند شما از سایر رقبایتان میشود.
  5. طراحی لوگو حرفه ای اعتماد مشتریان بالقوه‌ی شما را جلب می‌کند.
  6. لوگو مخاطبین خاصی را هدف قرار می‌دهد.

هزینه طراحی لوگو

عوامل و فاکتورهای گوناگونی بر قیمت نهایی طراحی لوگو اثر میگذارند. هر کدام از انواع لوگو دارای قیمت های مختلفی میباشند که هر کدام از این انواع باتوجه به سختی و فاکتورهای متعددی که در آن ها بکار گرفته شده، دارای هزینه های متغییری میباشند. در ابتدا شما باید برای خودتان مشخص کنید که چه میزان هزینه‌ای را میخواهید برای طراحی لوگو بپردازید. مسلما در طراحی هایی که از نرم‌افزارها و المان های مختلف استفاده میشد، هزینه نهایی نیز بیشتر خواهد شد. برای طراحی لوگو ارزان شما میتوانید به مجموعه ثبت ماهان اعتماد کنید تا این فرایند را با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت برای شما ارائه دهد.

به طور کلی عوامل مهمی که بر قیمت بهترین طراحی لوگو تاثیر گذار میباشند شامل موارد زیر هستند:

  • حرفه‌ای بودن آژانس تبلیغاتی
  • نمونه کارها
  • تعداد اتودها
  • زمان لازم برای طراحی
  • بررسی برند و کسب و کار
  • بررسی ابعاد کسب و کار و …
4.5/5 - (11 امتیاز)
لوگو

مطالب مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.