آخرین مقالاتاخرین اخبار

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه , ترکیه کشوری است که 3 بازار بزرگ و حجیم جهان را به هم مرتبط میکند اروپا، آسیا و خاورمیانه. تعجبی ندارد که اقتصاد این کشور از سال 2005 تا کنون 34 درصد رشد داشته است، و هم اکنون نیز با رشد 5 درصدی در حال رشد و تکامل است. علاوه بر بازار بزرگ مصرف داخلی مواردی همچون نیروی کار فعال به همراه دستمزدهای پایین در این کشور باعث شده به یکی از جذاب ترین کشورها برای ثبت شرکت های خارجی به شمار آید، و شما میتوانید شاهد ظهور ترکیه به عنوان یکی از مراکز اصلی تجارت در آینده نزدیک باشید.

 

ثبت شرکت در ترکیه برای یک سرمایه گذاری در خارج از کشور

اقتصاد ترکیه از مشکلات جدی در دهه 1990 میلادی رنج میبرد اما اقتصاد ترکیه در سال 2001 دستخوش تحولات بزرگ اقتصادی گردید و اقتصاد این کشور دگرگون شد. سپس قانون سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2003 تصویب شد و از سال 2004 تا کنون تعداد شرکت های خارجی در ترکیه 2 برابر شده است، ترکیه که در حال مذاکره برای ورود به اتحادیه اروپاست آینده خوبی را برای سرمایه گذاران خارجی نوید میدهد.

 

ثبت شرکت در ترکیه و نحوه انجام

تعداد کمی از کشورها از ترکیه این کار را سریعتر انجام میدهند، شما میتوانید در مدت زمان کوتاهی شرکت خود را در ترکیه ثبت کنید و مدارک را در اختیار داشته باشید، متخصصان ثبت شرکت ماهان آماده اند تا شما را در این روند یاری داده و اطلاعات لازم در این رابطه را در اختیار شما بگذارند، با ما تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح سازید

 

ثبت شرکت در ترکیه

 

انواع ثبت شرکت در ترکیه

دو نوع شرکت که بیشتر در ترکیه ثبت میشوند عبارتند از

شرکت با مسئولیت محدود LS

شرکت سهامی AS

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود در ترکیه و میزان سرمایه اولیه

حداقل سرمایه اولیه برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود 5000 لیر ترکیه در حدود 2700 یورو است.که حداقل 25 درصد آن باید پرداخت شود.

 

ثبت شرکت سهامی در ترکیه و سرمایه اولیه

حداقل سرمایه اولیه برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود 50000 لیر ترکیه در حدود 27000 یورو است.که حداقل 25 درصد آن باید پرداخت شود.

 

ثبت شرکت سهامی در ترکیه و الزامات آن

حداقل 5 نفر سهامدار (بدون توجه به ملیت)

تشکیل هیئت مدیره با حداقل 3 نفر عضو

تمامی شرکتهای سهامی ملزم به ارائه گواهی حسابرسی هستند.

 

هزینه های ثبت شرکت در ترکیه

چنانچه به ترکیه سفر دارید مبلغی حدود 10 الی 15% به صورت پیش پرداخت و مابقی هنگامی که سفر کردید به وکیل ایرانی ساکن در ترکیه همراه تحویل مدارک

چنانچه به ترکیه سفر ندارید لازم است که 100% این مبلغ به صورت پیش پرداخت به ثبت ماهان پرداخت شود.

 

مدت زمان ثبت شرکت در ترکیه

چنانچه به ترکیه سفر دارید: ثبت شرکت حدود 5 روز به طول می انجامد

چنانچه به ترکیه سفر ندارید: بین 3 الی 4 هفته

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه

کلیه اوراق رسمی به زبان ترکی استانبولی

اساسنامه

شرکت نامه

رسید پرداخت تمام هزینه های قانونی

رسید پرداخت هزینه های دفترخانه ای

ارائه کد اقتصادی

روزنامه رسمی

 

دفتر کار مجزا برای ثبت شرکت در ترکیه

برای ثبت شرکت در ترکیه شما باید یک دفتر کار مستقل داشته باشید، هزینه اجاره این دفتر کار از 600 لیر ماهیانه (معادل حدودا 400 هزار تومان) شروع میشود، شما میتوانید دفتر کار خود را به هنگام سفر به ترکیه خود راسا اجاره کنید و یا با مشاوره با وکیل ما این کار را انجام دهید.

 

باز کردن حساب بانکی در ترکیه

به موازات ثبت شرکت شما پرونده ای برای شما افتتاح خواهد شد و پس از ثبت کامل شرکت شما و اخذ کد اقتصادی و مالیاتی حساب شما در ترکیه کاملا فعال میشود.

 

استخدام برای ثبت شرکت صورت گرفته در ترکیه

73 میلیون نفر در ترکیه زندگی میکندد که بیش از نیمی از آنها کارگران نیمه ماهر هستند. نرخ بیکاری نسبتا بالا و در حدود 10 درصد است، اما رنسانس اقتصادی پیش آمده باعث شده کارگران به سمت حرفه ای شدن پیش رفته و با بالا رفتن تحصیلات در این کشور شاهد ظهور کارمندانی با تخصص بسیار بالا به همراه دستمزد نه چندان بالا در مقایسه با اروپا هستیم، ثبت ماهان برای شما به آسانی افرادی را با توجه به تخصص شما استخدام میکند.

 

بررسی روند ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه خود را متعهد به یک کسب و کار لیبرال کرده است، قانونی که در سال 2003 برای سرمایه گذاران خارجی به تصویب رسید باعث شده بسیاری از مشکلات سابق برداشته شود و روند اداری شرکت های خارجی تسریع شود، از جمله قوانینی که در سال 2003 برداشته شد میتوان به لغو قانون تصویب دولت برای شرکت های خارجی اشاره نمود، همچنین در نظر داشته باشید که مالیات دولتی در حدود 20 درصد برای شرکتهای خارجی تصویب شده است.

 

مشوق های مالی برای افراد خارجی

ترکیه طیف گسترده ای از مشوق های مالی را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است، سرمایه گذاران معاف از حقوق گمرکی هستند به علاوه اینکه مالیات بر ارزش افزوده برای آنها در نظر گرفته نشده است، مشوق های مالی قابل توجهی برای شرکت هایی که در مناطق آزاد ترکیه و یا در پارک های فناوری به ثبت میرسند در درسترس است.

 

تسهیلات بانکی در ترکیه

صنعت بانکداری ترکیه به شدت نسبت به قبل از سال 2001 بهبود یافته است، امروز بخش بانکی ترکیه بسیار قویتر از گذشته در حال خدمت رسانی است و شما میتوانید یکی از بانک های محلی و یا از بانک های بین المللی نظیر HSBC یا Citibank را انتخاب کنید، برای کمک و یا بازکردن حساب در ترکیه کارشناسان ماهان همیشه در دسترس هستند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
آخرین مقالات, اخرین اخبار

مطالب مرتبط

کارت بازرگانی ، کاربرد های یک کارت بازرگانی
ثبت شرکت در چین