[vc_single_image image=”6371″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d”]

ثبت شرکت آفریقا ی جنوبی

آفریقای جنوبی یکی از جنوبی ترین کشورهای قاره آفریقا می باشد که تنها کشوری می باشد که در دنیا دارای سه پایتخت به نامهای کیپ تاون ( مرکز اقتصادی و بازرگانی )، پرتوریا ( مرکز اداری ) و بلوم فونتین ( مرکز قضایی و حقوقی ) می باشد. واحد پول کشور آفریقای جنوبی راند می باشد و نماد آن علامت ZAR است که ارزش این واحد پولی در سال ۲۰۱۶ معادل ۰٫۰۷ می باشد .

ثبت شرکت در آفریقا ی جنوبی

شهروندان خارجی ( اشخاص حقیقی و حقوقی) می توانند مسکن، اماکن تجاری و صنعتی را در آفریقای جنوبی به تملک درآورند، مگر در مواردی که قانون منع کرده باشد . در قوانین سرمایه گذاری این کشور سرمایه گذار خارجی مجوز در اختیار داشتن ۴٩ درصد مالکیت شرکت آفریقای جنوبی را داشته و ۵١ درصد باقی مانده باید در مالکیت یک شریک محلی باشد.

نکته: برای اخذ ویزا از طریق مالکیت یک شرکت از پیش به ثبت رسیده شخص خارجی می بایست حداقل ۲۵ در صد سهام شرکت را خریداری نماید.

مراحل راه اندازی کار تجاری در آفریقای جنوبی (کسب و کار)

آغاز فعالیت یک شرکت در آفریقای جنوبی نیازمند طی مراحل شش گانه و ارائه مستندات مورد نیاز به ادارات دولتی از جمله اداره ثبت شرکت ها و اداره کار این کشور است.

مدارک ثبت شرکت در آفریقای جنوبی

  • پاسپورت معتبر : شهروندان غیر آفریقای جنوبی نیاز به ارسال یک کپی از پاسپورت خود را دارند که می بایست به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.
  • آدرس فیزیکی معتبر: برای ثبت شرکت در آفریقای جنوبی نیاز به یک آدرس فیزیکی در آفریقای جنوبی می باشد. اگر شما این شرط را دارا نمی باشید می توانید یک دفتر سوری از طریق وب سایت www.regus.co.za به ثبت رسانید.
  • ثبت نام اینترنتی : اگر در حال حاضر در آفریقای جنوبی نمی باشید ولی درخواست ثبت شرکت در این کشور را دارید جای هیچ نگرانی نیست. شما می توانید با اسکن تمام مدارک مورد نیاز اقدام نمایید. زیرا سازمان CIPC دارای مراحل ثبت نام آنلاین نیز می باشد و شما می توانید از طریق کارت های اعتباری بین المللی هزینه های مربوطه را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.

طبق قانون Companies Act2008 یک شرکت می تواند با اسم یا بدون اسم ثبت گردد. اگر شرکت بدون اسم از پیش رزرو شده ثبت گردید، شماره ثبت آن به صورت اتوماتیک تبدیل به نام شرکت می گردد. این روش سریعترین راه ممکن جهت ثبت شرکت می باشد. چنین شرکتی می تواند با یک نام تجاری به داد ستد بپردازد و یا در مرحله بعدی درخواست یک نام از پیش رزرو شده را بدهد. در این مورد شرکت مورد نظر می بایست یک نام را رزرو نموده و سپس درخواست تغییر نام دهد که منجر به تغییراتی در اساسنامه آن شرکت می شود.

اگر اولین درخواست رزرواسیون نام شرکت مورد قبول واقع نشد شما نیاز به نام جدید دارید و در هر فرم درخواست می توانید بین یک تا چهار نام ارائه دهید. هزینه هر فرم درخواست نام شرکت ۵٠ راند می باشد. هزینه ثبت هر شرکت بین ١٢۵ تا ۴٧۵ راند می باشد( ١٢۵ راند برای شرکت های خصوصی و ۴٧۵ راند برای شرکت های ثبتی عام المنفعه بدون اعضا می باشد)

پنج نوع شرکت جهت ثبت آفریقای جنوبی وجود دارد. به عنوان مثال جهت کسب یک نمایندگی شما نیاز به ثبت یک شرکت خصوصی می باشید و یا برای تاسیس مراکز مذهبی می بایست یک شرکت عام المنفعه ثبت نمایید. یک مدرسه خصوصی با توجه به اهداف آن می توان به عنوان یک شرکت خصوصی یا عام المنفعه به ثبت رساند. انجمن های تخصصی مانند وکلا، پزشکان ، مهندسان و غیره می بایست شرکت های با مسئولیت محدود تاسیس نمایند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟